Цели за одржлив развој (ЦОР)/Sustainable Development Goals (SDGs)

 


Што е одржлив развој?

Сите ние сакаме да живееме во чиста, убава и безбедна околина. Затоа светот има посебен план наречен Цели за одржлив развој (или кратко ЦОР). Тоа се 17 важни цели кои помагаат сите луѓе да живеат подобро. ЦОР зборуваат за важни теми како:

- Чиста вода и чист воздух.

- Здрави луѓе и среќни деца.

- Добро образование.

- Борба против глад и сиромаштија.

- Заштита на природата и животните.

- Грижа за нашата планета.

Целта е светот да стане подобро место за живеење за сите нас.

What is Sustainable Development?

We all want to live in a clean, beautiful, and safe environment. That’s why the world has a special plan called the Sustainable Development Goals (SDGs). These are 17 important goals that help everyone live a better life. The SDGs address crucial topics such as:

  • Clean water and clean air.

  • Healthy people and happy children.

  • Quality education.

  • The fight against hunger and poverty.

  • Protection of nature and animals.

  • Caring for our planet.

The goal is to make the world a better place for all of us to live in.

Што е урбанистичко планирање?

Кога ќе погледнете некој град од високо, ќе видите дека куќите, улиците, парковите и училишта не се изградени случајно. Сето тоа е однапред испланирано. Тоа се нарекува урбанистичко планирање.

Урбанистите се луѓе кои планираат каде да има улици, паркови, училишта, болници, игралишта и сè што му е потребно на еден град за да биде уреден и убав за живеење.

Како урбанистичкото планирање помага за одржлив развој?

Денес луѓето сакаат градовите да бидат:

Чисти - без загадување.

Безбедни - да има тротоари, училишта, паркови.

Зелени - со многу дрвја и паркови.

Паметни - да користат нови технологии за штедење струја и вода.

Достапни - за сите луѓе, вклучувајќи ги и лицата со попреченост.

Токму затоа, урбанистичарите го користат планот наречен ЦОР 11 кој вели: „Градовите и населените места треба да бидат инклузивни, безбедни, отпорни и одржливи.“

Со други зборови - треба да бидат добри места за живеење на сите.

Како можеме сите да помогнеме?

Да не фрламе ѓубре на улица.

Да се грижиме за парковите и дрвјата.

Да пешачиме или возиме велосипед.

Да внимаваме да не трошиме премногу струја и вода.

Да зборуваме со пријателите и семејството зошто е важно да ја чуваме природата.

Дури и како деца, можете да бидете чувари на природата и мали урбанисти, помагајќи вашиот град да биде поубав и поздрава средина за сите.


What is Urban Planning?

When you look at a city from above, you'll notice that the houses, streets, parks, and schools are not built randomly. Everything is planned in advance. This is called urban planning.

Urban planners are people who decide where streets, parks, schools, hospitals, playgrounds, and everything else a city needs will be located to make it organized and pleasant to live in.

How does urban planning help with sustainable development?

Today, people want cities to be:

  • Clean – free from pollution.

  • Safe – with sidewalks, schools, and parks.

  • Green – with plenty of trees and parks.

  • Smart – using new technologies to save electricity and water.

  • Accessible – for everyone, including people with disabilities.

That’s why urban planners use a plan called SDG 11, which says: “Cities and human settlements should be inclusive, safe, resilient, and sustainable.”

In other words – they should be good places to live for everyone.

How can we all help?

  • Don’t throw trash on the streets.

  • Take care of parks and trees.

  • Walk or ride a bike.

  • Be mindful of not wasting electricity and water.

  • Talk to your friends and family about why it’s important to protect nature.

Even as children, you can be guardians of nature and small urban planners, helping make your city a more beautiful and healthier place for everyone.


ПЛАН ЗА ЧАС

Наставен предмет:

Медиумска писменост / Проектна настава / Граѓанско образование

Тема на часот:

Како медиумите ни помагаат да разбереме што значи „одржлив развој“ и „одржливи градови“

Цели на часот:

Учениците ќе разберат што значат поимите одржлив развој и урбанистичко планирање.

Ќе ги препознаваат пораки поврзани со животната средина и одржливиот развој во различни медиуми.

Ќе развиваат критичко мислење и ќе ги анализираат медиумските содржини.

Ќе креираат сопствена медиумска порака за чисти и одржливи градови.

 

Тек на часот:

1. Вовед (10 минути)

Поставување прашања:

Што знаете за одржлив развој?

Дали слушате/гледате реклами или пораки за чиста животна средина?

Дали вашиот град е „одржлив“? Зошто да / зошто не?

Кратко објаснување на поимите:

Одржлив развој = Да се развиваме, но да ја чуваме природата.

Урбанистичко планирање = Како се уредуваат градовите да бидат удобни, чисти и безбедни.

 

2. Работа со медиумски содржини (15 минути)

Прикажување:

2 кратки видеа (или слики) за одржливи градови.

Рекламен постер или кампања од локална самоуправа/ОН/ЕУ.

 

Дискусија:

Кој е главниот медиумски канал (видео, постер, радио)?

Каква порака се пренесува?

Дали е убедливо? Дали ви се допаѓа? Зошто?

 

3. Креативна активност (15 минути)

Поделба во групи:

Група 1: Подготвуваат слоган за одржлив град.

Група 2: Цртаат постер.

Група 3: Смислуваат радио порака (до 30 секунди).

Презентација на резултатите од групите.

 

4. Заклучок и дискусија (5 минути)

Зошто е важно да зборуваме за овие теми во медиумите?

Како медиумите можат да нè поттикнат да го чуваме градот?

Што може секој од нас да направи во својата средина?

Оценување и евалуација:

Формативно - следење на вклученост во дискусија, работа во група и креативни идеи.


LESSON PLAN

Subject:
Media Literacy / Project-Based Learning / Civic Education

Lesson Topic:
How the media help us understand the meaning of "sustainable development" and "sustainable cities."

Lesson Objectives:

  • Students will understand the concepts of sustainable development and urban planning.

  • They will recognize messages related to the environment and sustainable development in different media.

  • They will develop critical thinking and analyze media content.

  • They will create their own media message for clean and sustainable cities.

Lesson Flow:

  1. Introduction (10 minutes)
    Questions:

    • What do you know about sustainable development?

    • Do you hear/watch ads or messages about a clean environment?

    • Is your city "sustainable"? Why or why not?

    Brief explanation of terms:

    • Sustainable Development = Developing while preserving nature.

    • Urban Planning = How cities are organized to be comfortable, clean, and safe.

  2. Working with Media Content (15 minutes)
    Presentation:

    • 2 short videos (or images) about sustainable cities.

    • Advertisement poster or campaign from local government/UN/EU.

    Discussion:

    • What is the main media channel (video, poster, radio)?

    • What message is being conveyed?

    • Is it convincing? Do you like it? Why?

  3. Creative Activity (15 minutes)
    Group work:

    • Group 1: Prepare a slogan for a sustainable city.

    • Group 2: Draw a poster.

    • Group 3: Create a radio message (up to 30 seconds).

    Presentation of group results.

  4. Conclusion and Discussion (5 minutes)

    • Why is it important to talk about these topics in the media?

    • How can the media encourage us to take care of the city?

    • What can each of us do in our own community?

Assessment and Evaluation:

  • Formative: Monitoring participation in discussions, group work, and creative ideas.


Квиз: Одржлив развој и урбанистичко планирање

Прашање 1:
Што значи одржлив развој?
a) Да користиме колку што можеме повеќе ресурси
b) Да живееме така што ја чуваме природата и ресурсите за идните генерации
c) Да градиме многу високи згради

Прашање 2:
Кои се некои од Целите за одржлив развој? (Одбери сите што важат)
a) Чиста вода и воздух
b) Борба против глад и сиромаштија
c) Секој да има спортски автомобил
d) Заштита на животната средина

Прашање 3:
Кој планира каде ќе има улици, паркови и училишта во градот?
a) Урбанисти
b) Лекари
c) Пекари

Прашање 4:
Кои од овие нешта помагаат градот да биде одржлив?
a) Многу дрвја и паркови
b) Чист воздух
c) Многу отпад фрлен на улица
d) Штедење струја и вода

Прашање 5:
Што можеш да направиш ти за да помогнеш својот град да биде подобро место за живеење?
a) Да фрлаш ѓубре на улица
b) Да пешачиш или возиш велосипед
c) Да го користиш телефонот 24 часа без престан

Quiz: Sustainable Development and Urban Planning

Question 1:
What does sustainable development mean?
a) To use as many resources as possible
b) To live in a way that preserves nature and resources for future generations
c) To build many tall buildings

Question 2:
Which are some of the Sustainable Development Goals? (Choose all that apply)
a) Clean water and air
b) Fighting hunger and poverty
c) Everyone should have a sports car
d) Environmental protection

Question 3:
Who plans where streets, parks, and schools will be in a city?
a) Urban planners
b) Doctors
c) Bakers

Question 4:
Which of these things help make a city sustainable?
a) Lots of trees and parks
b) Clean air
c) Lots of trash thrown on the street
d) Saving electricity and water

Question 5:
What can you do to help make your city a better place to live?
a) Throw trash on the street
b) Walk or ride a bike
c) Use your phone 24/7 without stopping

Одговори / Answers:

  1. b

  2. a, b, d

  3. a

  4. a, b, d

  5. b


Comments

Popular posts from this blog

Кога незнаењето станува петка

Осмомартовска акција /8 Mart Etkinliği

5 Мај - Денот на македонскиот јазик / Ден на усвојување на македонската азбука