Час 1: Медиумско покривање и објективност
Цели на часот:
- Да се разбере што значи објективност во медиумите.
- Да се истражат начините на кои медиумите го покриваат
истиот настан на
различни начини.
- Да се поттикне критичка перцепција за тоа како
пристрасноста може да
влијае врз објективноста.
- Што е медиумска објективност?
- Медиумската објективност се однесува на:
Изнесување на фактите:
Пренесување информации без
влијание на личните ставови на новинарите.
Рамнотежа:
Претставување на повеќе гледишта или страни
на една приказна.
Неутрален јазик:
Користење зборови кои не носат
емоционална или идеолошка тежина.
Зошто е важно медиумското покривање да биде објективно?
Информирана јавност:
Објективните медиуми им
овозможуваат на луѓето да донесуваат сопствени заклучоци.
Доверба:
Доверба:
Објективното известување гради доверба помеѓу
медиумите и публиката.
Намалување на пристрасноста:
Помага да се избегне
манипулација на информациите.
Како медиумите ја губат објективноста?
Селективно покривање на настани:
Одбирање кои аспекти на приказната ќе се претстават, а
кои ќе се игнорираат.
Пристрасен јазик:
Пример: -Се појавија протестанти- наспроти - Се собра толпа -.
Фокус на едно гледиште:
Скриена агенда:
Активности за часот:
1. Анализа на вести:
Прашања за анализа:
Дали се претставени сите гледишта?
Кои зборови или слики се користени?
Дали медиумот користи неутрален тон?
2. Симулација на известување:
Половина од групата известува објективно, додека другата половина додава пристрасен јазик.
Дискусија:
Кои се разликите помеѓу извештаите? Како
пристрасниот јазик ја менува пораката?
3. Дискусија:
Дали целосна објективност е возможна во
медиумите?
Учениците изразуваат свои мислења и ги поткрепуваат со примери.
Учениците изразуваат свои мислења и ги поткрепуваат со примери.
Клучни поенти:
Објективноста е основен принцип на професионалното новинарство.
Пристрасноста може да биде суптилна, но има големо влијание врз тоа како публиката го доживува настанот.
За да ја препознаеме пристрасноста, потребно е критичко размислување и споредување на повеќе извори.
Домашна задача:
Изберете еден настан кој е покриен од три различни медиуми (вест, статија или ТВ-репортажа). Анализирајте ги разликите во пристапот, јазикот и претставувањето на информациите. Напишете краток извештај за тоа кој извештај сметате дека е најобјективен и зошто.
Comments
Post a Comment