Час 1: Сајбер насилство и онлајн малтретирање


Цели на часот:
- Да се разберат концептите на сајбер насилство и онлајн малтретирање.
Да се идентификуваат видовите на сајбер насилство и неговите 
  последици. 
Да се поттикне одговорно и безбедно однесување во онлајн просторот. 
Што е сајбер насилство? 

Сајбер насилство е форма на злоупотреба која се случува преку дигитални технологии, како што се:
Социјални мрежи.
Мобилни апликации за пораки.
Онлајн форуми и игри.
Е-пошта.

Што е онлајн малтретирање?
Онлајн малтретирање е специфичен облик на сајбер насилство кое се однесува на  намерно, повторливо и непосакувано однесување со цел да се повреди, заплаши или вознемири некој преку интернет.

Видови на сајбер насилство:

Вербално малтретирање:
Употреба на навредливи пораки, закани или коментари.

Виртуелно засрамување:
Споделување срамни или приватни информации без дозвола.

Онлајн исклучување:
Намерно исклучување на личност од групни разговори, игри или активности.

Империјалност и тролување:
Коментирање со цел да се провоцира или да се предизвика конфликт.

Имитација и измама:
Претставување како друга личност за да се злоупотреби нејзиниот дигитален идентитет.

Последици од сајбер насилството:

Емоционални последици:
Депресија, анксиозност, ниска самодоверба.

Социјални последици:
Изолација, губење на доверба во другите.

Образовни последици:
Намалени академски резултати поради стрес.

Физички последици:
Последици врз здравјето како резултат на хроничен стрес (главоболки, несоница).

Како да се спречи сајбер насилството?

Одговорно користење на интернет:
Размислување пред споделување на информации.

Поставување граници:
Ограничување на пристап до лични профили преку поставки за приватност.

Пријавување на насилството:
Информирање на возрасни лица, училиштето или платформата каде што се случува насилството.

Емоционална поддршка:
Разговор со пријатели, семејство или советник.

Активности за часот:

1. Дискусија:
Прашања за учениците:
Што мислите, како сајбер насилството се разликува од традиционалното насилство?
Дали знаете примери на сајбер насилство (без да се споменуваат имиња)?

2. Анализа на сценарија:
Учениците се делат во групи и добиваат сценарија за можни ситуации на сајбер насилство.
Тие треба да идентификуваат каков вид на насилство е во прашање.
Предложат начини за справување со ситуацијата.

3. Креирање кодекс за безбедно однесување:
Групите заедно создаваат листа на правила за одговорно и безбедно однесување онлајн.

Клучни поенти:
Сајбер насилството има сериозни последици врз менталното и физичкото здравје. Секој има одговорност да создаде безбеден онлајн простор.
Информирањето, пријавувањето и поддршката се клучни во справувањето со онлајн малтретирањето.

Домашна задача:
Размислете за ситуација на сајбер насилство која сте ја забележале (или измислете таква ситуација). Напишете краток состав од три дела:
1. Што се случило?
2. Како би можело да се спречи?
3. Што би направиле вие за да помогнете?

Comments

Popular posts from this blog

Empowering Education: My Transformative Experience at Ohrid TechCamp 2023 - Aida Petrovska

Развивање и тестирање наставна програма за медиумска писменост

Осмомартовска акција