Час 1: Сајбер насилство и онлајн малтретирање


Цели на часот:
- Да се разберат концептите на сајбер насилство и онлајн малтретирање.
Да се идентификуваат видовите на сајбер насилство и неговите 
  последици. 
Да се поттикне одговорно и безбедно однесување во онлајн просторот. 
Што е сајбер насилство? 

Сајбер насилство е форма на злоупотреба која се случува преку дигитални технологии, како што се:
Социјални мрежи.
Мобилни апликации за пораки.
Онлајн форуми и игри.
Е-пошта.

Што е онлајн малтретирање?
Онлајн малтретирање е специфичен облик на сајбер насилство кое се однесува на  намерно, повторливо и непосакувано однесување со цел да се повреди, заплаши или вознемири некој преку интернет.

Видови на сајбер насилство:

Вербално малтретирање:
Употреба на навредливи пораки, закани или коментари.

Виртуелно засрамување:
Споделување срамни или приватни информации без дозвола.

Онлајн исклучување:
Намерно исклучување на личност од групни разговори, игри или активности.

Империјалност и тролување:
Коментирање со цел да се провоцира или да се предизвика конфликт.

Имитација и измама:
Претставување како друга личност за да се злоупотреби нејзиниот дигитален идентитет.

Последици од сајбер насилството:

Емоционални последици:
Депресија, анксиозност, ниска самодоверба.

Социјални последици:
Изолација, губење на доверба во другите.

Образовни последици:
Намалени академски резултати поради стрес.

Физички последици:
Последици врз здравјето како резултат на хроничен стрес (главоболки, несоница).

Како да се спречи сајбер насилството?

Одговорно користење на интернет:
Размислување пред споделување на информации.

Поставување граници:
Ограничување на пристап до лични профили преку поставки за приватност.

Пријавување на насилството:
Информирање на возрасни лица, училиштето или платформата каде што се случува насилството.

Емоционална поддршка:
Разговор со пријатели, семејство или советник.

Активности за часот:

1. Дискусија:
Прашања за учениците:
Што мислите, како сајбер насилството се разликува од традиционалното насилство?
Дали знаете примери на сајбер насилство (без да се споменуваат имиња)?

2. Анализа на сценарија:
Учениците се делат во групи и добиваат сценарија за можни ситуации на сајбер насилство.
Тие треба да идентификуваат каков вид на насилство е во прашање.
Предложат начини за справување со ситуацијата.

3. Креирање кодекс за безбедно однесување:
Групите заедно создаваат листа на правила за одговорно и безбедно однесување онлајн.

Клучни поенти:
Сајбер насилството има сериозни последици врз менталното и физичкото здравје. Секој има одговорност да создаде безбеден онлајн простор.
Информирањето, пријавувањето и поддршката се клучни во справувањето со онлајн малтретирањето.

Домашна задача:
Размислете за ситуација на сајбер насилство која сте ја забележале (или измислете таква ситуација). Напишете краток состав од три дела:
1. Што се случило?
2. Како би можело да се спречи?
3. Што би направиле вие за да помогнете?

Comments

Popular posts from this blog

Кога незнаењето станува петка

Студија на случај: Воведување на СТЕМ како нов начин на учење

Фестивал на наука по повод "Светски ден на науката за мир и развој"