Час 1: Развивање критички однос кон медиумите
Цели на часот:
- Да се дефинира што значи критички однос кон медиумите.
- Да се научат основните техники за анализа на
медиумските содржини.
- Да се развие способност за препознавање на скриени
пораки и
манипулации во медиумите.
- Што значи критички однос кон медиумите?
Критичкиот однос кон медиумите се однесува на способноста на поединецот да:
Критичкиот однос кон медиумите се однесува на способноста на поединецот да:
- Анализира медиумски содржини со цел да ја препознае
намерата и пораката.
- Идентификува пристрасност, пропаганда и манипулативни
техники.
- Донесе информирани и независни заклучоци врз основа на
медиумските пораки.
Зошто е важно да имаме критички однос кон медиумите?
Заштита од манипулација:
Медиумите понекогаш користат емоции или сензационализам за да влијаат на нашите ставови.
Подобро разбирање на светот:
Критичката анализа овозможува реална перцепција на настаните и појавите.
Активно учество во општеството:
Граѓаните со критички однос се подобро подготвени за донесување одлуки во јавната сфера.
Како да се развие критички однос кон медиумите?
Поставување прашања:
Кој е авторот на содржината?
Што е целта на оваа порака?
Кој има корист од оваа информација?
Идентификување техники:
Емоционална манипулација: Користење слики, музика или зборови за да се предизвика реакција.
Селективно изнесување факти: Нагласување на одредени аспекти, додека други се изоставуваат.
Споредување извори:
Читање или гледање повеќе извори за истата тема.
Анализа на јазикот:
Препознавање на пристрасен, сензационален или емоционален јазик.
Активности за часот:
1. Вежба - Прашај го медиумот -
Учениците добиваат кратка медиумска содржина (вест, реклама, пост на социјални мрежи) и поставуваат прашања:
Кој го напишал/создал ова?
Кој е таргетот на оваа порака?
Како оваа порака ме тера да се чувствувам?
Зошто е важно да имаме критички однос кон медиумите?
Заштита од манипулација:
Медиумите понекогаш користат емоции или сензационализам за да влијаат на нашите ставови.
Подобро разбирање на светот:
Критичката анализа овозможува реална перцепција на настаните и појавите.
Активно учество во општеството:
Граѓаните со критички однос се подобро подготвени за донесување одлуки во јавната сфера.
Како да се развие критички однос кон медиумите?
Поставување прашања:
Кој е авторот на содржината?
Што е целта на оваа порака?
Кој има корист од оваа информација?
Идентификување техники:
Емоционална манипулација: Користење слики, музика или зборови за да се предизвика реакција.
Селективно изнесување факти: Нагласување на одредени аспекти, додека други се изоставуваат.
Споредување извори:
Читање или гледање повеќе извори за истата тема.
Анализа на јазикот:
Препознавање на пристрасен, сензационален или емоционален јазик.
Активности за часот:
1. Вежба - Прашај го медиумот -
Учениците добиваат кратка медиумска содржина (вест, реклама, пост на социјални мрежи) и поставуваат прашања:
Кој го напишал/создал ова?
Кој е таргетот на оваа порака?
Како оваа порака ме тера да се чувствувам?
2. Анализа на визуелни елементи:
Прикажување на неколку реклами или вести со силен визуелен ефект.
Учениците ги дискутираат употребените бои, симболи и слики за да ја разберат скриената порака.
3. Кратка расправа:
Прашање: „Медиумите ја информираат јавноста или ја контролираат?“
Учениците ги изразуваат своите ставови и ги поткрепуваат со примери.
Клучни поенти:
- Критичкиот однос кон медиумите не значи недоверба, туку внимателна анализа.
- Не секоја медиумска порака е објективна; треба да се
препознаат скриените намени.
- Споредувањето извори и поставувањето прашања се основа
за критичко размислување.
Домашна задача:
Изберете една реклама или медиумска вест. Напишете кратка анализа:
Кој е авторот?
Која е целта на пораката?
Какви техники се користени за да се пренесе пораката?
Домашна задача:
Изберете една реклама или медиумска вест. Напишете кратка анализа:
Кој е авторот?
Која е целта на пораката?
Какви техники се користени за да се пренесе пораката?
Comments
Post a Comment