Час 1: Развивање критички однос кон медиумите

 

Цели на часот: 
Да се дефинира што значи критички однос кон медиумите. 
Да се научат основните техники за анализа на медиумските содржини. 
Да се развие способност за препознавање на скриени пораки и  
  манипулации во медиумите. 
Што значи критички однос кон медиумите?
 
Критичкиот однос кон медиумите се однесува на способноста на поединецот да:
- Анализира медиумски содржини со цел да ја препознае намерата и пораката. 
Идентификува пристрасност, пропаганда и манипулативни техники. 
Донесе информирани и независни заклучоци врз основа на медиумските пораки.
 
Зошто е важно да имаме критички однос кон медиумите?
 
Заштита од манипулација:
Медиумите понекогаш користат емоции или сензационализам за да влијаат на нашите ставови.
 
Подобро разбирање на светот:
Критичката анализа овозможува реална перцепција на настаните и појавите.
 
Активно учество во општеството:
Граѓаните со критички однос се подобро подготвени за донесување одлуки во јавната сфера.
 
Како да се развие критички однос кон медиумите?
 
Поставување прашања:
Кој е авторот на содржината?
Што е целта на оваа порака?
Кој има корист од оваа информација?
 
Идентификување техники:
 
Емоционална манипулација: Користење слики, музика или зборови за да се предизвика реакција.
 
Селективно изнесување факти: Нагласување на одредени аспекти, додека други се изоставуваат.
 
Споредување извори:
Читање или гледање повеќе извори за истата тема.
 
Анализа на јазикот:
Препознавање на пристрасен, сензационален или емоционален јазик.
 
Активности за часот:
1. Вежба - Прашај го медиумот -
Учениците добиваат кратка медиумска содржина (вест, реклама, пост на социјални мрежи) и поставуваат прашања:
Кој го напишал/создал ова?
Кој е таргетот на оваа порака?
Како оваа порака ме тера да се чувствувам?

2. Анализа на визуелни елементи:
Прикажување на неколку реклами или вести со силен визуелен ефект.
Учениците ги дискутираат употребените бои, симболи и слики за да ја разберат скриената порака.
 
3. Кратка расправа:
Прашање: „Медиумите ја информираат јавноста или ја контролираат?“
Учениците ги изразуваат своите ставови и ги поткрепуваат со примери.
 
Клучни поенти:
- Критичкиот однос кон медиумите не значи недоверба, туку внимателна анализа. 
Не секоја медиумска порака е објективна; треба да се препознаат скриените намени. 
Споредувањето извори и поставувањето прашања се основа за критичко размислување.
 
Домашна задача:
Изберете една реклама или медиумска вест. Напишете кратка анализа:
Кој е авторот?
Која е целта на пораката?
Какви техники се користени за да се пренесе пораката?

Comments

Popular posts from this blog

Кога незнаењето станува петка

Осмомартовска акција /8 Mart Etkinliği

5 Мај - Денот на македонскиот јазик / Ден на усвојување на македонската азбука