Час 2: Развивање критички однос кон медиумите


Цели на часот:
- Да се продлабочи разбирањето на техниките што медиумите ги користат за да 
  влијаат врз перцепцијата на јавноста. 
Да се практикуваат методи за анализа и оценка на медиумските содржини. - Да 
  се развијат вештини за идентификација на скриени пораки и пристрасност. 

Повторување на клучните концепти од Час 1:
Што значи критички однос кон медиумите?
Како можеме да препознаеме скриена пристрасност или манипулација?

Фокус на Час 2:
Медиумските техники за влијание: Подетално разгледување на начини како медиумите привлекуваат внимание и ја обликуваат нашата перцепција.

Практична примена: 
Учениците анализираат реални примери на медиумски пораки.

Техники кои медиумите ги користат:

Фокусирање на емоции:
Користење на драматични слики или приказни кои предизвикуваат емоции (страх, радост, гнев).
Пример: Хуманитарни реклами кои користат трогателни фотографии за да ја поттикнат публиката на акција.

Сензационализам:
Користење на провокативни наслови или графички слики за да се привлече внимание.
Пример: Наслови со зборови како шокантно или ексклузивно.

Употреба на стереотипи:
Прикажување на групи, луѓе или ситуации преку клишеа и стереотипи.
Пример: Претставување на одредени професии или националности на одреден начин.

Визуелни трикови:
Манипулација со фотографии, видеа или графики за да се нагласи одредена порака.
Пример: Монтирање на фотографија за да изгледа како да е направена во различен контекст.

Селективно изнесување на информации:
Изоставување факти кои би можеле да го променат значењето на веста.
Пример: Споменување само на позитивните или негативните аспекти на одредена тема.

Активности за часот:
1. Анализа на наслови и слики:
Прикажете сет од наслови и слики од различни медиуми.
Учениците ќе анализираат:
Дали има сензационализам?
Кои емоции се обидуваат да ги предизвикаат?
Кој е потенцијалниот ефект врз публиката?

2. Групна активност - Растурете ја пораката:
Поделете ги учениците во групи и дајте им различни медиумски содржини (видео, реклама, статија).
Нивна задача да биде:
Да ги идентификуваат техниките што се користени.
Да утврдат која е целната публика.
Да предложат алтернативен начин на претставување на пораката.

3. Практична вежба – Детектив за медиуми:
Учениците избираат вест или реклама што им е интересна и ја анализираат според прашањата:
Кој е авторот?
Кој е таргетот?
Како се користени јазик, слики и тон за да се пренесе пораката?

Клучни поенти:
Медиумите користат различни техники за да привлечат внимание и да влијаат на перцепцијата.
Критичкиот однос бара способност за анализирање на содржините, поставување прашања и споредување на извори.
Секој медиум носи порака, а нашата задача е да ја откриеме таа порака.

Домашна задача:
Изберете три реклами или вести од различни медиуми. Направете детална анализа на нивните пораки и техниките кои се користени за пренесување на тие пораки. Подгответе краток извештај за вашите заклучоци.

Comments

Popular posts from this blog

Кога незнаењето станува петка

Осмомартовска акција /8 Mart Etkinliği

5 Мај - Денот на македонскиот јазик / Ден на усвојување на македонската азбука