1. час - Основни концепти на медиумска писменост

 


Основни концепти на медиумска писменост може да вклучува разни елементи, кои треба да се организираат на начин што ќе го направат часот интересен и информативен за учениците.

 

1. Цели на часот

Разбирање на основните концепти на медиумската писменост.

Препознавање на различни видови медиуми и нивното влијание.

Развој на критичко размислување во однос на медиумските содржини.

 

2. Вовед  /5-10 минути/

Објаснуваме што е медиумска писменост -  Медиумската писменост е способноста да се разбираат, анализираат и критикуваат медиумските содржини и да се користат медиумите за комуникација.

Поврзуваме  со секојдневието – Поставуваме  неколку прашања на учениците за да ги воведеме  во темата, на пример:

Какви медиуми користат секојдневно? (Телевизија, интернет, социјални мрежи, статии од весници)

Како медиумите влијаат на нивните ставови или размислувања?

 

3. Презентација на основните концепти  /15 минути/

Да ги воочиме врските помеѓу медиумите и општеството:

Објаснуваме какви медиуми постојат: традиционални медиуми (телевизија, радио, печатени медиуми) и нови медиуми (онлајн платформи, социјални мрежи, блогови).

Ги поставуваме учениците во разни  ситуации, на пример:

Што мислите, како различни медиуми ги обликуваат нашите идеи за светот? Наведуваме  примери за одраз на важни настани во светот преку различни медиуми.

Многу е важно разбирањето на медиумската граматика. Опишуваме  како медиумите "говорат" преку слики, звук, текст и симболи. Како овие елементи можат да бидат манипулирани за да создадат различни ефекти или пораки?

Критичко размислување -  Презентираме концепти како што е

професионализам на медиумите (разлика помеѓу факт и мислење),

медиумска манипулација (клучни термини: пропаганда, манипулација со информации), одговорност на медиумите во општеството.

 

4. Активности /20 минути/

Групна дискусија:
Учениците се делат во групи и разгледуваат примери од медиумски содржини (случајни новинарски текстови, реклами, објави на социјални медиуми). Потоа дискутираат за тоа што е вистина, што е манипулација и какви емоции предизвикуваат тие содржини.

Креативна задача: Учениците идобиваат задача да создадат кратка медиумска порака (слика, видео или текст), во која ќе ги користат елементите на медиумската граматика за да пренесат одредена порака или став.

 

5. Заклучок /5-10 минути/

Резиме на клучните поенти -  повторно нагласуваме  што е медиумска писменост и зошто е важна во денешното општество.

Прашања за размислување - неколку прашања за да го испровоцирате критичкото размислување кај учениците:

Како медиумите можат да бидат извор на дезинформации?

Како да разликуваме доверливи извори од недоверливи?

 

6. Домашна задача /по избор/

Нека учениците напишат кратка есеј за тоа како медиумите влијаат на нивните ставови во однос на одредена тема ( политика, животна средина, здравје,....).

Препораки:

Ресурси: презентации, видеа, новинарски текстови и примери од реалниот  живот ќе го направат часот поинтересен.

Интерактивност: поттикнувајте ги учениците да поставуваат прашања и да изразуваат сопствени ставови.
...........................................................................

ПОТСЕТУВАЊЕ:

Медиумската писменост се однесува на способноста да се пристапи, анализира, оценува и создава медиумска содржина во различни форми. Оваа вештина станува сè поважна во современото општество, каде што медиумите имаат централна улога во информирањето, забавата и обликувањето на ставовите на луѓето.

Основните концепти на медиумската писменост се:

1. Критичко размислување (Способноста да се процени кредибилитетот на медиумската содржина.Разбирање на намерите, ставовите и пристрасностите на создавачите на медиумите.)

2. Медиумски формати (Сфаќање дека медиумите претставуваат реалност на специфичен начин преку селекција на информации, агли на снимање и монтирање. Препознавање на разликите помеѓу различни медиумски жанрови (вест, реклама, филм, музика).

3. Целна публика (Разбирање дека медиумите се создаваат за специфична публика. Препознавање како различни групи можат да ја интерпретираат истата содржина на различни начини.

4. Креирање и продукција (Развивање вештини за креирање сопствена медиумска содржина. Запознавање со процесите и алатките за продукција на медиумска содржина.

5. Пристрасност и пропаганда (Способност да се идентификуваат пристрасности, пропагандни техники и манипулативни пораки во медиумите. Разбирање како медиумите влијаат на јавното мислење.

6. Медиумска етика (Размислување за етичките аспекти на создавање и користење медиумска содржина. Препознавање на улогата на слободата на говорот и правото на приватност.

7. Технологија и медиуми (Разбирање како технологијата влијае врз пристапот и распространувањето на медиумската содржина.

Свест за улогата на алгоритмите и податоците во модерните дигитални медиуми.

8. Социјален и културен контекст (Разбирање дека медиумите ја рефлектираат и обликуваат културата и општествените вредности.

Анализирање на медиумската содржина од перспектива на род, раса, етничка припадност и други фактори.)

Овие концепти ја поттикнуваат способноста на луѓето да бидат информирани, ангажирани и одговорни корисници на медиумите.






Comments

Popular posts from this blog

Кога незнаењето станува петка

Осмомартовска акција /8 Mart Etkinliği

5 Мај - Денот на македонскиот јазик / Ден на усвојување на македонската азбука